Pengenalan
Bahagian Pentadbiran berfungsi dalam menguruskan urusan pentadbiran secara am.
Objektif
Memberi sokongan Pentadbiran kepada program dan aktiviti Institut Kanser Negara (IKN). Selain itu, Bahagian Pentadbiran bertanggungjawab memastikan perkhidmatan pengurusan fail, surat menyurat, pengangkutan, tuntutan kemudahan perubatan, tempahan fasiliti, tuntutan tambang mengunjungi wilayah asal, urusan perjalanan ke luar Negara, urusan kebenaran pulang awal satu jam kepada pegawai wanita mengandung/suami serta urusan tanggung kerja berjalan dengan lancar dan tepat pada masa yang ditetapkan.
Piagam Pelanggan
- Menguruskan perkhidmatan kaunter, menerima dan merekod surat masuk dari Jabatan/Bahagian/Unit lain serta menguruskan tempahan fasiliti di IKN untuk tujuan mesyuarat dan program.
- Mengemaskini, merekod, membuka fail induk/terperingkat serta memastikan bilik fail dalam keadaan kemas dan teratur dalam tempoh satu (1) hari.
- Menerima dan memproses permohonan cuti anggota secara online dan manual dalam tempoh tiga (3) hari bekerja sebelum pegawai bercuti. Permohonan Surat Pengesahan Diri Pegawai (GL) disediakan dalam tempoh dua (2) hari bekerja.
- Menguruskan perkhidmatan kenderaan Jabatan untuk untuk urusan rasmi dalam tempoh tiga (3) hari bekerja setelah permohonan diterima dan maklum balas diberi dalam tempoh dua (2) hari bekerja.
- Menerima dan memproses permohonan ke luar negara bagi urusan rasmi dan urusan persendirian dalam tempoh enam (6) minggu sebelum tarikh perjalanan.
- Menerima dan memproses cap pegawai baharu masuk ke IKN mengikut permintaan dan kelayakan.
- Memproses penghantaran dan penerimaan surat.
Perkhidmatan
Menyelaras Urusan :
- Fail Rasmi Kerajaan
- Permohonan Perjalanan Ke Luar Negara (Rasmi/Persendirian)
- Tempahan Bilik Mesyuarat Utama, Auditorium dan Bilik Seminar
- Kenderaan Jawatan
- Penghatantaran Surat dan Dokumen
- Tuntutan Kemudahan Perubatan
- Tuntutan Tambang Mengunjungi Wilayah Asal
- Urusan Tanggung Kerja
- Kebenaran Pulang Awal Satu Jam Kepada Pegawai Wanita Mengandung/Suami